Direkt zum Hauptbereich

Joop Timmer uit Lobith en Roel Peters uit Elten

LOBITH - Twee jaar in de 125cc-klassse brachten wegracer Joop Timmer uit Lobith vaak op het podium. Maar Timmer wilde meer, zo hoopte hij op een wildcard voor de TT.
Het lot (lees KNMV, red.) besliste anders. "Niemand geeft me de verzekering dat ik in 2009 die wildcard in de 125cc-klasse voor de TT wél krijg", zegt Timmer als de nabije racetoekomst van de Liemerse coureur ter sprake komt. "Volgens de regels had ik er recht op, maar door sponsorpolitiek was het me niet gegund. Het klopt dat ik met een overstap afscheid neem van die droom ooit een GP te rijden."Vrij snel na de Race of the Champions in september had Timmer in de gaten dat het in het volgende seizoen anders moest. "Natuurlijk ook noodgedwongen, het team Jan Bakker hield op te bestaan. Ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad en ben er volgens mij ook een echte coureur geworden."Timmer leerde in het team de kneepjes van de racerij. ,,Maar een ander team in de 125cc was niet voorhanden en daarom ben ik met mensen gaan praten of een overstap naar de Supersport600-klasse voor mij misschien een slimme move was."Intussen heeft Timmer zijn focus helemaal op de overstap gezet. ,,We willen beginnen met een eigen team, maar dat moet dan ook mogelijk zijn. Racen kost veel geld, zowel in een team van een ander, als in een eigen ploeg."Samen met Roel Peters uit Elten is Timmer bezig het nieuwe seizoen invulling te geven. "Het liefst zou ik Yamaha gaan rijden. Maar nogmaals, het moet ook financieel haalbaar zijn. Verder dan dit seizoen kijk ik ook niet, ik kan wel gaan dagdromen, maar laat ik eerst maar eens aan het racen komen."Peters bevestigt dat en stelt dat er medio januari toch wel duidelijkheid moet zijn over de invulling voor het raceseizoen van 2009. De raceloze periode benut het duo om bij (potentiële) sponsors langs te gaan.Er zit veel verschil tussen de Supersportmachines en de 125cc-fietsen, zoals Timmer die gewend was te berijden. Dat heb ik uit de verhalen inmiddels begrepen. In de 125 cc is een foutje dodelijk, de Supersportmotoren liggen veel stabieler op de weg."Een 'overstap' naar de Supersportklasse betekent dat Timmer ook voor het eerst in Hengelo op de Varsselring aan de start komt. " Daar kijk ik echt naar uit, daar heb ik immers nog nooit gereden", vertelt Timmer. ,,Het is dichtbij, dus is het toch een beetje een thuiswedstrijd."Lukt het niet om het benodigde geld bij eklkaar te krijgen, dan heeft Timmer zijn laatste race al gereden. "Zo is het helaas wel", zegt Timmer. ,,Maar daar ben ik niet mee bezig. Ik ga er vanuit dat het goed komt."

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

Elten - Freistehendes Einfamilienhaus € 89.000,--

Gemütliches Einfamilienhaus als Dauerwohnsitz oder Wochenendhaus! Elten Kiebitzsee: Das ehemalige Wochenend– bzw. Feriengebiet liegt direkt am Badesee Kiebitzsee, am Rande von Elten, 200 Meter von der niederländischen Grenze entfernt. Grundstück: 363 m² Das Grundstück wurde mit großer Rasenfläche sowie Blumen und Sträuchern angelegt. Von der teilweise überdachgen Terrasse genießen Sie einen Blick über Ihren Garten. Baujahr: ca. 1972 Nutzfläche: ca. 60m² mit praktischer Raumaufteilung Das ideale Haus für 1 bis 2 Personen ! Wohnbereich: Der Wohnessbereich mit seinen großen Fenstern und Zugang zur Terrasse verfügt über einen schönen Gartenblick. Küche: Einbauküche mit elektrischen Geräten Badezimmer: Dusche, WC und Waschtisch Bodenbeläge: Teppich, PVC Fenster: Holzfenster mit teilweise Isolierverglasung und gesamtes Haus Rollläden Heizung: Nachtspeicherheizung Die Immobilie kann voll möbliert übergeben werden. Gepflegt – gemütlich mit schönem Grundstück! Genießen Sie die Ruhe nach dem All

Te koop, schitterend vrijstaand huis in Anholt

Deze vrijstaande woning met zijn prachtig aangelegde tuin ligt midden in het historische dorp Anholt, slechts 3 km verwijderd van de Nederlandse grens. Anholt staat bekend door het prachtige kasteel en aangelegen golfbaan. Een ander belangrijke toeristische trekpleister is het berenpark „Anholter Schweiz“. Het dorf zelf voorziet in alle levensbehoeften en biedt een goede infrastructuur. Scholen en kleuterscholen, huisartsen en apotheek, kortom alles is binnen bereik. Tevens is er een goede verbinding naar de autobaan A3 / A12 Richting Oberhausen / Arnhem. Perceelsoppervlakte: 1668 m² De als park aangelegde tuin is een droom voor iedere tuinliefhebber! Met o.a. een grote vijver, diverse terrassen en zithoekjes. Alles door een vakman aangelegd. Bouwjaar: 1971 Woonoppervlakte: ca.187 m² Voor meer informatie klik hier . http://www.elsmannmakelaars.nl/

Hüthum

Raner Elsmann Immobilien: Vrijstaande woning met bijgebouw en stal!Aan de rand van Hüthum gelegen met goede verbinding richting Emmerich / Elten alsmede de A12 / A3 richting Nederland en het Ruhrgebied. Perceeloppervlakte:11.571 m²De grondstuk is verdeeld in een tuin achter het woongedeelte met gras, bomen, struiken, tuinhuisje… en een ´boerderij´-gedeelte met op dit moment akkerland. Dit akkerland wordt door een boer gebruikt en kan na de oogst bijvoorbeeld als grote weide gebruikt worden.De woning is op massieve bouwwijze gebouwd en is in de loop der tijd uitgebouwd en gemoderniseerd. Door het bijgebouw, de stal en het grote grondstuk zijn er veel mogelijkheden voor bijvoorbeeld paardenliefhebbers, dierenvrienden en / of grote families met veel ruimte voor hobby´s. Bouwjaar: 1900Woonoppervlakte: ca. 130 m²Woonkamer:Woon-/eetkamer met grote raampartij richting de tuin.Keuken:Ruimte keuken met zitgelegenheid en inbouwkeuken met electrische apparatuur.Badkamer: Bad, douche,wc en wastafe